Rok szkolny 2024/25
Czerwiec
Lato nieśmiało przychodzi do nas. Uczniom naszej szkoły udało się utrwalić na zdjęciach piękne krajobrazy rozpościerające się w Szklarach i okolicy tunelu, który jest jej wizytówka. W ramach zajęć lekcyjnych i realizując program „ Laboratoria przyszłości” uczniowie udali się na spacer, podczas którego kształtowali postawy twórcze, rozbudzali swoje pasje zajmowania się fotografią. Wykonanie zdjęć było alternatywną spędzania wolnego czasu, a także szansą na nauczenie się wyrażania swojej ekspresji poprzez fotografię. Natomiast aparat fotograficzny pozwolił zarejestrować poznane wcześniej elementy przyrody ożywionej i nieożywionej.
Uczniowie z radością obcowali z przyrodą, rozwijali swoją kreatywność oraz umiejętności przydatne w życiu codziennym, a przy tym świetnie się bawili.
Maj
W maju uczniowie klasy VII i VIII w ramach programu #Laboratoria Przyszłości# z wychowawcą pracowali z zestawem klocków LEGO® Education Spike Prime. Cała grupa aktywnie uczestniczyła w wyborze modelu do zaprojektowania i zbudowania, przygotowując odpowiednią instrukcję. Wybór padła na „trenera Leonarda i „Jakość robota kontrolera”. Krok po kroku korzystając z aplikacji bazującej na języku Scratch uczniom udało się zbudować i uruchomić wybrane modele. Uczniowie poprzez zabawę integrując się w grupie, dzieląc się swoimi pomysłami rozwijali swoje umiejętności w zakresie logicznego myślenia i programowania.
Dzięki nastawieniu zorientowanym na wykonanie konkretnego zadania, Spike Prime zmusza uczniów do rozwiązywania problemów, jednocześnie dając im odpowiednie wskazówki. Zestaw uczy dzieci umiejętności krytycznego, jak i kreatywnego myślenia oraz pracy zespołowej.
Kwiecień
W kwietniu dużo zabawy i zadowolenia w zbudowaniu i zaprogramowaniu robota skoczka przysporzyły uczniom klasy IV zajęcia z LEGO® Education. Celem zajęć STEAM jest budowanie kompetencji przyszłości. Jest to połączenie wiedzy z różnych obszarów: nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Lekcje z wykorzystaniem klocków LEGO® Education wspierały uczniów w rozwoju kompetencji przyszłości, które będą poszukiwane przez pracodawców w ich dorosłym życiu. Dzięki temu przyszli absolwenci
z łatwością odnajdą się na nowoczesnym rynku pracy. Zestaw umożliwił naukę przez zabawę i pomógł uczniom odkrywać świat poprzez praktyczne doświadczenia oraz udział
w kreatywnych wyzwaniach. W efekcie uczniowie chętniej się angażują i zdobywają pewność siebie.
Marzec
Luty
Doświadczenia są najlepszą formą uczenia, dlatego uczniowie klas siódmych na lekcjach fizyki korzystali z robota DOTH (przyrząd zakupiony w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”) Przy temacie związanym z przyspieszeniem ciał wyznaczaliśmy jego wartość na podstawie wskazań prędkości początkowych i końcowych oraz trwania ruchu ROBOTA.
W czasie zajęć uczniowie angażowali się do pracy. Ich aktywność była duża. Dzięki tej prezentacji i doświadczeniu uczniowie ubogacili swą wiedzę i praktyczne umiejętności dotyczące wyznaczania potrzebnych wielkości i obliczania danych wartości.
Styczeń
W styczniu uczniowie klasy VI w ramach zajęć z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego w ramach programu Laboratoria Przyszłości z wychowawcą podjęli działania z zestawem klocków LEGO® Education Spike Prime. Wszyscy aktywnie uczestniczyli, przygotowując odpowiednią instrukcję. Następnie każdy miał możliwość dołożenia swojego klocka przy konstruowaniu robota. Korzystali z aplikacji odkrywając ich możliwości oraz rozwijali swoje umiejętności związane z programowaniem. Rozwijali zainteresowania techniczne, logiczne myślenie. Był to czas kreatywności, umiejętności pracy w grupie, wzajemnego wspierania i pomocy oraz wykazania się samodzielnością. Końcowym etapem działania było uruchomienie robota.
W załączniku filmik ukazujący efekt pracy uczniów.
Grudzień
Listopad

Październik
Jesienny spacer z aparatem
Laboratoria Przyszłości to program, który wspiera rozwój nowoczesnych technologii w szkołach i przedszkolach. Wykorzystanie aparatu fotograficznego podczas spaceru było świetnym sposobem na rozwijanie kreatywności, spostrzegawczości i umiejętności obserwacji u dzieci.
Przedszkolaki mogły fotografować otaczającą je przyrodę, budynki, czy nawet różne interakcje z rówieśnikami. Takie doświadczenie nie tylko pozwoliło wprowadzić je w świat fotografii, ale także nauczyło, jak dostrzegać piękno w codziennych sytuacjach.
Działania oparte na użyciu aparatu fotograficznego rozwijają nie tylko umiejętności techniczne, ale także społeczne i komunikacyjne.
Wrzesień
W ramach programu Laboratoria Przyszłości 23 września 2024 r. pierwszoklasiści na zajęciach wychowania fizycznego wybrali się na wycieczkę po okolicy. Za pomocą aparatu fotograficznego uchwyciliśmy piękna przyrodę i krajobraz na terenie naszej miejscowości. Przez wykonane fotografie możemy powiedzieć jaka nasza okolica jest piękna i bardzo malownicza. Dzieci były pod wielkim wrażeniem uroków jesiennej przyrody.