Rok szkolny 2023/24
Marzec
W marcu uczniowie klasy V w ramach zajęć z wychowawcą podjęli działania z zestawem klocków LEGO® Education Spike Prime. Wszyscy aktywnie uczestniczyli, przygotowując odpowiednią instrukcję. Następnie każde dziecko miało możliwość dołożenia swojego klocka przy konstruowaniu robota. Korzystali z aplikacji odkrywając ich możliwości oraz rozwijali swoje umiejętności związane z programowaniem. Rozwijali zainteresowania techniczne, logiczne myślenie. Był to czas kreatywności, umiejętności pracy w grupie, wzajemnego wspierania i pomocy oraz wykazania się samodzielnością. Końcowym etapem działania było uruchomienie robota.
Styczeń
Uczniowie klasy IV, V i VI na wybranych lekcjach Techniki uczestniczyli w realizacji projektu # Laboratoria Przyszłości #. Uczniowie tych klas rozwijali także umiejętności konstruowania, budowania, programowania i robotyki wykorzystując zestaw LEGOeducation.
Grudzień
Klasa VI w ramach zajęć z wychowawcą skorzystała już kolejny raz z możliwości tworzenia i budowania z klocków lego. Zestawy LEGO Education SPIKE Prime oraz Essential, który znajduje się na wyposażeniu szkoły to wspaniałe narzędzie dla uczniów. Dzięki połączeniu kolorowych klocków LEGO, prostego w użyciu sprzętu i oprogramowania oraz intuicyjnego języka kodowania opartego na Scratchu, uczniowie chętnie angażują się w ciekawe zajęcia edukacyjne by zdobyć nowe umiejętności poprzez udział w kreatywnej zabawie. To idealny zestaw startowy do nauki robotyki, który daje nieograniczone możliwości kreatywnego projektowania. Wszyscy uczniowie pracowali
z wielkim zaangażowaniem tylko jak zawsze brakowało czasu na dokończenie zaplanowanego projektu.
Listopad
W listopadzie dużo zabawy i zadowolenia z powodzenia w zaprogramowaniu zbudowanych postaci przysporzyły uczniom zajęcia z LEGO® Education. Celem nauczania STEAM jest budowanie kompetencji przyszłości. Jest to połączenie wiedzy z różnych obszarów: nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Lekcje z wykorzystaniem klocków LEGO® Education wspierają uczniów w rozwoju kompetencji przyszłości, które będą poszukiwane przez pracodawców w ich dorosłym życiu. Dzięki temu przyszli absolwenci z łatwością odnajdą się na nowoczesnym rynku pracy. Zestaw umożliwił naukę przez zabawę i pomógł uczniom odkrywać świat poprzez praktyczne doświadczenia oraz udział w kreatywnych wyzwaniach. W efekcie uczniowie chętniej się angażują i zdobywają pewność siebie.
Pażdziernik
"Do hymnu !"
W październiku trwały nagrania Hymnu Szkoły z wykorzystaniem sprzętu do nagrywania i montażu dźwięku, obrazu. Uczniowie zaprogramowali również robota Dash, który akompaniował na dzwonkach, mieli okazję poznać proces prostego miksowania czyli łączenia w jeden strumień kilku sygnałów dźwiękowych.
Podczas zajęć wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”:
- roboty Dash, CUE
- akcesoria do robotów Dash w postaci dzwonków diatonicznych
- aparat fotograficzny
- mikrofon kierunkowy
- statyw